Feest! - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Manon Zummeren - WaarBenJij.nu Feest! - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Manon Zummeren - WaarBenJij.nu

Feest!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Oktober 2012 | Brazilië, São Paulo

Wat een leuke en lieve reacties weer allemaal! Ik word er helemaal blij van, net als van het boek dat ik vanuit holland mee heb gekregen. Ik heb alle lieve verhalen van vrienden en familie gelezen. Ik heb veel gelachen en veel ahhhs en ohhhs gezegd haha, maar ik heb toch ook wel een traantje weg moeten pinken bij de verhalen over de twee sterren die over mij waken. Wat lief allemaal! Ze waken niet alleen over mij maar ook over onze hele familie!

Even een kort verslagje. Het weer wordt steeds beter, het is lekker warm. We hebben gisteren een feest meegemaakt dat werd gegeven voor de kinderen in verband met het nationale kinderfeest dat in oktober plaatsvindt. In ieder geval de komende maand zijn er allemaal feesten voor de kinderen waarbij ze ook allerlei cadeautjes krijgen. Gisteren bestond het feest uit heerlijke hapjes (die ik dankzij een enthousiaste danser in mijn gezicht heb gekregen) met onder andere de chocoladeballetjes van mijn feest:D, leuke muziek waar veel op gedanst werd en springkussens en schminkers. Verder heb ik voor het eerst de kinderen van casa ismael naar bed gedaan. Ze vinden paardje rijden (net zoals ik altijd bij Mason doe) geweldig! ze staan ervoor in de rij haha. Ik heb ze, toen ze in bed lagen, ook nog een portugees verhaal voorgelezen. Gelukkig was het goedgekeurd. De taal valt me aan de ene kant mee, aan de andere kant tegen. Ik baal ervan dat ik de taal nog niet goed ken, dus veel oefenen maar! Verder begonnen twee kinderen te huilen toen ze moesten gaan slapen. Ik heb dit opgelost door samen met fien ´slaap kindje slaap´ te zingen en zo zijn ze uiteindelijk in slaap gevallen. We hebben het hier dus erg goed naar ons zin en het bruine kleurtje komt er ook langzaam aan! Wie weet hebben we vanaf morgen zelf internet...Lets hope so!

Dikke kus!

  • 01 Oktober 2012 - 17:22

    Jacinta:

    Fijn te horen dat ons cadeautje (wij noemde t ' het hart onder de riem' boekje. Zo in goede aarde is gevallen, precies wat wij hoopten. Het is echt leuk om jullie via deze weg te kunnen volgen en om te horen dat jullie t goed naar de zin hebben. De taal komt vanzelf wel, voor je t weet zingen jullie ' slaap kindje slaap' in het Portugees. Enne wat dat kleurtje betreft: wel goed smeren he, je hebt niet voor niets een moeder die op de poli dermatologie werkt, haha. Wacht weer vol spanning je volgende verslag/foto's af, is voor jullie wel fijn als jullie zelf internet hebben. Groetjes daar aan iedereen en heel veel liefs van ons allemaal, xxx mama

  • 01 Oktober 2012 - 17:22

    Jacinta:

    Fijn te horen dat ons cadeautje (wij noemde t ' het hart onder de riem' boekje. Zo in goede aarde is gevallen, precies wat wij hoopten. Het is echt leuk om jullie via deze weg te kunnen volgen en om te horen dat jullie t goed naar de zin hebben. De taal komt vanzelf wel, voor je t weet zingen jullie ' slaap kindje slaap' in het Portugees. Enne wat dat kleurtje betreft: wel goed smeren he, je hebt niet voor niets een moeder die op de poli dermatologie werkt, haha. Wacht weer vol spanning je volgende verslag/foto's af, is voor jullie wel fijn als jullie zelf internet hebben. Groetjes daar aan iedereen en heel veel liefs van ons allemaal, xxx mama

  • 01 Oktober 2012 - 17:46

    Henri:

    Ik hoor wel dat je het prima naar je zin hebt! Dat is heel fijn. We dachten al dat je de bijgevoegde map leuk zou vinden. Iedereen heeft ook geweldig zijn/haar best gedaan om er iets leuks in te zetten. We kijken telkens al weer uit naar je nieuwe verslag! Groetjes aan Fien ook en tot je volgende verslag.

  • 01 Oktober 2012 - 20:55

    Larissa Ralph En Noa:

    Hee lieverd,

    Super leuk om weer zo snel een verhaal te lezen!!! Leuk joh dat het al zo goed gaat met de kinderen maarja we wisten natuurlijk al lang dat jij zo goed bent met kinderen! Je mag gerust af en toe oefenen met het Portugees door een mailtje in het Portugees naar ons te sturen of op de site te zetten haha. Kan ik toch nog een beetje helpen met het leren van de taal. Maar dat komt vast en zeker allemaal goed!! Veel plezier samen lieve meiden!

    Dikke kus van Laris, Ralph en natuurlijk een lik van Noa!

  • 01 Oktober 2012 - 21:32

    Monique :

    Hoi Manon,

    Wat ontzettend leuk om te lezen hoe dat jij je daar vermaakt!
    Ook fijn om te weten dat je het al erg gezellig hebt en dat zal alleen maar leuker gaan worden ;-)
    Wij gaan je mooi volgen zodat we op de hoogte blijven van jouw grote avontuur...

    Lieve warme groeten van ons allemaal
    Monique,Marco,Britt en Romée xxxx

  • 02 Oktober 2012 - 13:21

    Colette:

    Hey Manon,

    Mooi om te lezen hoe het je daar vergaat. Heerlijk voor die kids dat ze zo kunnen genieten van paardje rijden, voor jou lekker vermoeiend.

    Veel plezier!
    Colette

  • 05 Oktober 2012 - 16:58

    Annie Stamps:

    Hoi Manon
    Hier een berichtje van een van het zwemmen,leuk te lezen dat je het goed naar je zin hebt.
    Leuk om je zo te volgen,fijn dat het lekker weer is daar kun je dan mooi van genieten,
    hier is het koud en nat.
    Geniet van alles en tot je volgende verslag.
    veel plezier en groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zit nu samen mijn tweelingzus Larissa weer voor drie maanden oop Sitio Agar, een prachtig project in Brazilië!

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 19487

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 01 Februari 2012

Vrijwilligerswerk Brazilië

Landen bezocht: