Feestjes, lekker eten en genieten! - Reisverslag uit Polvilho, Brazilië van Manon Zummeren - WaarBenJij.nu Feestjes, lekker eten en genieten! - Reisverslag uit Polvilho, Brazilië van Manon Zummeren - WaarBenJij.nu

Feestjes, lekker eten en genieten!

Blijf op de hoogte en volg Manon

02 September 2013 | Brazilië, Polvilho

Hallo allemaal,

We zitten nu inmiddels ruim drie weken hier en hebben het nog super naar onze zin! Het weer is gelukkig ook weer een stuk beter geworden, gemiddeld 25 tot 30 graden! In het vorige verslag vertelden we over een feest waar we bij moesten helpen. We hadden er eerlijk gezegd niet zo heel veel zin in, maar het was super leuk! Wel heel koud, maar omdat er zoveel gezelligheid was, was dat niet zo heel erg. Er waren ook steeds veel kinderen van het project mee! De kinderen hier zijn echt super leuk en lief!!!

Verder helpen we nog veel mee in de huizen. Daarnaast zijn we begonnen met het geven Engelse les, therapie, en we willen komende week ook beginnen met sportlessen.

Bij het meehelpen in één van de huizen kregen we laatst te horen dat een Tia gebeten was door een kind. Daar werd helemaal panisch over gedaan, en ze ging meteen naar het ziekenhuis omdat ze bang was dat ze hiv had opgelopen. Wij konden ons er niet druk om maken, en het verhaal werd veel groter gemaakt dan dat het was. Larissa geeft die jongen ook therapie en je moet inderdaad oppassen haha, maar ze vindt het een geweldig kind. Mede dankzij hem en een ander kind heeft Larissa wel al de nodige blauwe plekken. En Manon heeft al flink haar best moeten doen bij de Engelse les. Sommige kinderen hier kunnen niet lezen of schrijven, dus dan wordt het lastig. Een hele uitdaging voor vooral Manon dus! Maar het is wel allemaal heel leuk en de kinderen zijn super enthousiast.

Wij hebben ook bijna alle tekeningen klaar voor de schilderingen die we op de huizen gaan maken. We gaan ook een tekst op de nieuwe kapel schrijven! Super gaaf! We zijn heel benieuwd hoe alles eruit gaat zien!

Als klapper op de vuurpijl willen we graag vertellen over een motorbende waarmee we naar het buitenverblijf zijn gegaan! Wauw echt super! Deze motorbende had een bbq georganiseerd op het buitenverblijf en de opbrengst daarvan was voor Sitio Agar. Het was echt een feest met super lekker eten, prachtig weer en fantastische mensen!!! Dat kon gewoon echt niet beter. Dat was pas echt genieten!

Ook dit weekend was er weer van alles te doen. We hebben met een hele groep gevolleybald, we hebben mac donalds gegeten (1x per jaar gaat alle opbrengst van de big macs naar het kinderkankerfonds en een groep mensen heeft hun hamburgers aan sitio geschonken) en we hebben ’s avonds nog film gekeken met de kinderen (de film die Manon heeft gemaakt van Sitio Agar). En vandaag was er een theatervoorstelling wat ook weer volop genieten was! Er werd veel gezongen en gedanst en alle kinderen deden leuk mee! (Lees: niet alleen de kinderen maar wij ook:) De kinderen hebben ook voor het eerst Engelse drop gegeten en met een frisbee gespeeld. Het wordt alleen maar leuker en leuker! Echt fantastisch om deze kinderen, met ieder een heftig verhaal, zo blij en vrolijk te zien! Dat doet ons nou echt heel goed!!!

Dit was het wel weer voor nu. Tot snel lieve mensen!

Liefsxxx

• 02 September 2013 - 16:56

Sonja:

Lieve Larissa en Manon
    Wat een geweldig verhaal is het weer.
    Leuk voor jullie dat het zo fijn is wat jullie allemaal doen.
    Jullie zijn zo enthousiast dat je bijna zou denken onze nichten komen niet meer terug of ze komen hun spullen ophalen en gaan snel weer terug.
    Hier gaat alles goed zondag 1september een verjaardag van Joost was erg leuk.
    Iedereen weer gezien ook Kirsten ,Angelo en kids.
    Nou meiden veel plezier .
    Dikke knuffel van ons en een lik van Nelson .
    Xxxxxxx

• 02 September 2013 - 17:18

Jacinta:

Lieve meiden, wat een enthousiaste verhalen en wat zijn jullie goed bezig. En wat zijn wij reuze trots op jullie, echt super wat jullie doen. Heel veel succes en ga vooral zo door. Dikke kussen en heel veel liefs, mama

• 02 September 2013 - 18:16

Sophie Van Genugten:

Hee vriendinnetjes! Wat een leuk verhaal om te lezen, net zoals Sonja krijg ik ook het gevoel dat jullie daar willen blijven... Maar ik mis jullie wel hoor! Ik zou zeggen, ga zo door! Jullie zijn heel goed bezig! Liefs Sophie

• 02 September 2013 - 18:34

Jolanda Van Kekem:

Hoi Manon en Larissa,

Wat hebben jullie toch weer een leuk verhaal geschreven, leuke dingen gedaan met de kinderen. Super.
    Wat vliegt de tijd toch alweer 3 weken weg.
    Jullie gaan vast nog meer leuke dingen doen wij wachten gewoon weer op het volgende verhaal
    Groetjes Jolanda , tino en kids

• 02 September 2013 - 22:24

Yvonne:

Hee dames,
    Wat een genot om jullie enthousiaste verhalen te lezen. Ik begrijp dat Larissa nu net zo door de "Brazilië koorts" besmet is als Manon. Haha En wat brengen jullie toch een vreugde in de (soms moeilijke) levens van die kinderen!! Iets mooiers dan wat jullie doen kun je bijna niet verzinnen en dat met z'n 2en, dat moet ontzettend veel voldoening geven. Ik blijf jullie volgen! Heel veel succes en heel veel plezier! We zijn trots op jullie.
    Liefs Marcel en Yvonne

• 03 September 2013 - 11:07

Jorie:

Hey zusjes,
    Wat een mooi verhaal weer. Altijd zo leuk om te lezen, alsof ik weer heel even daar ben. Het lijkt me echt geweldig deze ervaring te kunnen delen met je zus. And that one smile is why you are doin it!! Keep up the good work. Beijos Jorie

• 03 September 2013 - 15:40

Manon:

Wat een ontzettend lieve reacties allemaal! Wat boffen wij toch met zo ontzettend veel lieve mensen om ons heen! En ik ben heel blij dat wij de kinderen hier weer wat extra liefde kunnen geven:) En Jorie ik snap je helemaal! Dankjewel allemaal dat jullie ook zo trots op ons zijn. Wie weet kan ik op een dag écht een verschil maken, net als Antoon:D Dat is pas een man waar iedereen trots op mag zijn:) Hele dikke kussen en knuffel voor jullie allemaal! En Sophie, wij missen jou ook hoor! Net als alle anderen:) Ook een hele dikke knuffel van Larissa. Wat zijn wij toch twee gelukkige zussen met al die lieve mensen hier en daar:)

• 04 September 2013 - 12:44

Henri:

Hoi meiden, wat een lieve en prachtige verhalen. Jullie hebben in relatief korte tijd heel veel beleefd! Heel veel succes daar verder en we spreken elkaar weer via Skype. Dikke kussen papa

• 11 September 2013 - 13:55

Elodie Bullens:

Lieve Manon en Larissa,

Geweldig wat jullie allemaal doen en helemaal super om te horen dat het zo goed met jullie gaat!

Heel veel respect dat jullie je zo inzetten voor deze kinderen!

Take good care :)

Liefs,
    Elodie

• 12 September 2013 - 07:16

Esther:

Hee lieverds, volgens mij hebben jullie het geweldig naar jullie zin. Leuk om te lezen en wat fijn om terug te zijn he Manon?! Larissa is volgens mij ook helemaal op d'r plekje, blijf het bijzonder vinden dat jullie je zo geweldig inzetten! Brazilië is 2 toppers rijker momenteel!
    Nou ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal, maak veel plezier, geniet met volle teugen en let goed op elkaar!
    Hele dikke knuf vanuit een vies regenachtig Nederlandje...

Liefs Esther xxxxxx