Laatste verhaal - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Manon Zummeren - WaarBenJij.nu Laatste verhaal - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Manon Zummeren - WaarBenJij.nu

Laatste verhaal

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

12 Januari 2013 | Brazilië, São Paulo

Het is bijna zover. Nog een paar dagen en dan zit ik weer in het koude kikkerlandje. Wat heb ik hier een geweldige tijd gehad zeg! Heel veel mooie momenten maar ook heel wat moeilijke momenten. Daar is een paar dagen geleden ook nog weer een van bijgekomen. Met een meisje die hier zit heb ik een hele goede klik! Ze zit hier omdat haar moeder haar mishandelt. Ze heeft daardoor over haar hele lichaam littekens. Eentje had ik nog niet ontdekt. Die zit op haar pols en die zit daar omdat haar moeder haar heeft geprobeerd te vermoorden! Hoe is het toch mogelijk bij zo´n lief kind! Gelukkig heeft ze nog steeds een grote glimlach op haar gezicht hier en kan ik haar helemaal blij maken door met haar te rekenen. Verder is onze muurschildering helemaal af en wat is het mooi geworden! Daarnaast heb ik ook nog een ander mooi avontuur beleefd. Ik ben namelijk naar Foz do Iguazu geweest en naar Puerto Iguazu. Wat een paradijs zeg! Ik ben daar naartoe gegaan met een vrouw die ik hier in Brazilië heb leren kennen. Ik heb met haar veel Engels en Portugees gepraat en heb ik nog verschillende complimenten gekregen dat mijn Portugees zo goed is na zo´n korte tijd! We zijn daar natuurlijk naar de watervallen gegaan en we zijn er ook met een boot ingevaren. Dit was echt gaaf! En we zijn nog en dagje naar Paraguay geweest. Ook dit was erg gezellig maar erg druk. Gewoon een grote markt overal. Vandaag is het zaterdag. De laatste volle dag met avond van mij en Fien samen, want morgen vertrekt Fien begin van de avond naar de luchthaven voor haar nieuwe avontuur in Peru en maandag vertrek ik zelf rond een uur of 1 naar de luchthaven. Vandaag gaan we allemaal hapjes met de kinderen maken en nog een mooi feest als afsluiting geven. En wat gaan we de kinderen missen zeg! Ze zeggen allemaal dat we niet mogen gaan! Ik denk dat er heel wat traantjes gaan vloeien bij mijn afscheid hier, bij mij en bij de kinderen. Maar ik ben ook blij om weer naar huis te gaan! Maar het is en blijft moeilijk om deze lieve, geweldige kinderen hier achter te moeten laten. Ik ga nu weer snel van ze genieten ik dacht ik schrijf nog even een laatste verhaaltje. Tot snel allemaal en superbedankt dat jullie me allemaal zo gevolgd hebben. Echt top! Voor de laatste keer heel veel dikke kussen en knuffels vanuit Brazilië…

  • 12 Januari 2013 - 15:46

    Petry:

    Manon, wat heerlijk dat je zo'n supertijd hebt gehad in Brazilië.We wensen je een goede terugreis naar allemaal mensen die jou ook niet kunnen missen!

    Liefs,
    Petry

  • 12 Januari 2013 - 17:09

    Henri:

    Nog een fijn feest vanavond! Wens Fien nog veel succes in Peru en jij een hele goede reis terug naar huis! We zien dan dinsdag in Brussel!

  • 12 Januari 2013 - 18:05

    Jolanda:

    Hoi Manon,

    Je hebt heel veel meegemaakt, ik weet zeker heel veel leuke dingen maar misschien ook minder leuke dingen.
    Ze kunnen deze herinnering niet meer van je afpakken, Manon geniet nog heeeeel even van deze dingen en dan ben je weer lekker bij je familie. Misschien ga je dit missen dan ga je gewoon weer lekker reizen misschien wel weer ergens anders naartoe

    Tot gauw Jolanda en de rest

  • 12 Januari 2013 - 20:03

    Yvonne:

    Hoi lieve Manon,
    Geniet vanavond nog even van Fien en geniet van de laatste dagen die je nog gegeven zijn met de kinderen daar en geniet van je terugvlucht. Nog even en dan ben je weer thuis en kun je NAgenieten van al het moois dat je beleefd hebt. Want deze herinnering neemt NIEMAND je meer af! Veel liefs en tot gauw, Je tante

  • 13 Januari 2013 - 11:17

    Albert:

    Geniet van je laatste dagen daar en alvast een goede reis naar het koude Nederland!!
    Groetjes, Kees en Albert

  • 13 Januari 2013 - 11:50

    Manon:

    Dankjewel allemaal! <3

  • 14 Januari 2013 - 11:54

    Annie Stamps :

    fijn dat je het zo fijn hebt gehad.die herinneringen blijven altijd bij je.
    een hele goede terugreis,vele groetjes van je zwemclubje.

  • 10 Augustus 2013 - 10:40

    Henri:

    Ik ben héél benieuwd naar jullie komende verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zit nu samen mijn tweelingzus Larissa weer voor drie maanden oop Sitio Agar, een prachtig project in Brazilië!

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 776
Totaal aantal bezoekers 19490

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 01 Februari 2012

Vrijwilligerswerk Brazilië

Landen bezocht: