Opnieuw in Brazilië - Reisverslag uit Polvilho, Brazilië van Manon Zummeren - WaarBenJij.nu Opnieuw in Brazilië - Reisverslag uit Polvilho, Brazilië van Manon Zummeren - WaarBenJij.nu

Opnieuw in Brazilië

Door: Manon en Larissa

Blijf op de hoogte en volg Manon

15 Augustus 2013 | Brazilië, Polvilho

Ola pessoas!

Tudo bem? Met ons gaat het super goed! Voor Manon voelt het echt als thuiskomen en voor Larissa gaat er een fantastische wereld open! Na een goede vlucht kwamen we, na lang te hebben gewacht bij de douane in Brazilië, rond 11 uur aan op het project. De tia's waren super vriendelijk en waren super blij om Manon en ons te zien! De volgende ochtend kwamen de kinderen op Manon afgestormd!!! En ook naar Larissa waren ze super lief meteen! Het voelde meteen al super goed om hier te zijn!

Nu is er bijna een week om en het lijkt echt alsof we hier al veel langer zijn. We hebben ons al erg nuttig gemaakt, door mee te helpen in het magazijn, de kast op te ruimen van de baby's en kinderen, en door mee te helpen met de dagelijkse verzorging. Iedere avond helpen we namelijk mee in Casa Um waar alle kleintjes verblijven. Wat een schatjes zeg! En ook al versta ik (Larissa) nog niet alles in het Portugees en is praten moeilijk, toch heb ik het super leuk met de kinderen! Het verstaan gaat overigens al steeds beter en met het praten krijg ik heel veel hulp van Manon wat super fijn in! En iedere avond zingen we de kindjes weer in slaap, echt super schattig.

We zijn ook al twee dagen mee naar school geweest. Een dag waren we er een hele dag, en we leken wel beroemdheden! Iedereen wilde met ons op de foto en ze zaten aan onze haren echt te bizar voor woorden! En als je wilt horen dat je mooi bent moet je gewoon even een dag naar hier komen haha. We zijn ook mee geweest met een Engelse les en de lerares vroeg ons om hulp, echt leuk!

Gisteren zijn er nog mensen van de KLM naar Sitio gekomen. We hebben ze rondgeleid en alles van het project laten zien. Ze waren super enthousiast en wij vonden het ook leuk om te doen. En voor het weekend hebben we een verplichte uitnodiging om mee the helpen met een feest. Dat is van vrijdag t/m zondag en we mogen dan bij kraampjes staan waar ze visjes gaan vangen, kip in de pan gaan schieten en nog iets anders gaan doen. Bij kip in de pan moet je met een katapult een nepkip in een pan schieten, hoe bedenk je het zo? haha. En volgende week beginnen we met het geven van Engelse les, rekenles en misschien zelfs nederlandse les.

Nog genoeg te doen en genoeg om naar uit te kijken dus!
Sophie schreef in een kaart:
Leer van gister,
Leef vandaag
En droom over morgen

Nou dat doen we zeker!
We schrijven snel weer! Het ga jullie goed lieve mensen!

Beijo
Manon en Larissa

• 15 Augustus 2013 - 14:54

Sophie Van Genugten:

Hallo Manon en Larissa,

Wat een leuk verhaal om te lezen. Jullie hebben het daar erg naar je zin. Echt heel goed om te horen.

Geniet er nog van! En ik kan niet wachten tot het volgende reisverhaal.

Liefs en dikke knuffel!

• 15 Augustus 2013 - 15:08

Petry:

Hallo Manon en Larissa,

Wat leuk om te horen dat jullie zo enthousiast zijn! Hou dit vast en geniet vooral veel van deze superervaring in Brasil!
    Liefs Petry

• 15 Augustus 2013 - 16:28

Sonja:

Lieve meiden
    Geweldig dat jullie het zo naar je zin hebben.
    En ook heel leuk voor Larissa dat ze meteen goed is opgenomen daar.
    Het voelt voor Manon toch een beetje van thuis komen.
    Maar samen gaan jullie een hele fijne tijd daar door maken.
    Succes met les geven en veel plezier achter jullie kraampje.
    Dikke knuffel van ons en een lik van Nelson.
    Xxxxxxxxxxxx

• 15 Augustus 2013 - 16:31

Renate:

Super gaaf! Geniet van deze geweldige ervaring!

• 15 Augustus 2013 - 16:51

Jolanda Van Kekem:

Hoi Manon en Larissa,

Gezellig om jullie verhalen weer te lezen, je kan het zelfs bundelen bij thuiskomst, leuk aandenken.
    Jullie hebben het weer lekker naar jullie zin super om dat te lezen en fijn dat iedereen jullie aardig vindt en behulpzaam.
    Nog lekker heel lang genieten en dan wachten wij weer op het nieuwe verhaal
    Groetjes van Ons alle

• 15 Augustus 2013 - 17:00

Manouk:

Super leuk Manon en Larissa!
    Echt dankbaarheid vanuit daar hoor ik wel, dat is fijn.
    Heel veel plezier nog en geniet ervan.
    liefsxx

• 15 Augustus 2013 - 17:18

Anouk W.:

Hoi Manon en Larissa,

Toen ik las 'dan gaan we meehelpen met een feest...' 'waar ze kip in de pan gaan schieten' schrok ik even. Gelukkig bleek het toen ik verder las om een nep-kip te gaan haha ;-)! Heel veel plezier, en tot het volgende verhaal!

Liefs, Anouk

• 15 Augustus 2013 - 19:53

Elodie :

Wauw..wat een verhaal en wat een mooie foto's! Super om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Geniet! :)

• 15 Augustus 2013 - 20:25

Jacinta:

Fantastisch om jullie zo enthousiast te horen, kan me indenken dat Manon weer het gevoel heeft om thuis te zijn gekomen. Ook fijn dat ze jou Larissa, ook meteen met open armen ontvangen hebben. Geniet met volle teugen van jullie verblijf daar en bedenk dat jullie voor alle kindjes daar echt iets betekenen. Ik ben in ieder geval super trots op jullie en ga jullie verhaal weer snel met anderen delen zodat er zoveel mogelijk mensen van jullie verhalen mee kunnen genieten.
    Dikke kus, mama

• 15 Augustus 2013 - 21:53

Francien & Tom:

Wat een leuk verhaal
    Jullie gaan het daar helemaal maken!
    Succes lfs. F&T

• 16 Augustus 2013 - 07:50

Kees En Albert:

Fijn te lezen dat jullie genieten!! Veel plezier met het feest dit weekend en natuurlijk met alle andere zaken!!

• 16 Augustus 2013 - 15:44

Manon En Larissa:

Wat een super lieve reacties allemaal! Heel erg bedankt!!! We zullen er snel weer een nieuw verhaal op zetten.
    Beijo Manon en Larissa

• 16 Augustus 2013 - 21:30

Henri:

Hoi meiden, Wat een mooie verhalen al, en wat kun je zien dat jullie het goed naar jullie zin hebben. Heel veel succes en plezier verder meiden!

• 18 Augustus 2013 - 12:20

Anjo Janssen:

Hallo Manon en Larissa, heb net jullie verhaal gelezen en ik heb ervan genoten,
    ook om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben daar in het verre land.
    Succes met jullie werk daar en geniet, een dikke knuffel van Anjo.