Eindelijk weer eens een juf zijn - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Manon Zummeren - WaarBenJij.nu Eindelijk weer eens een juf zijn - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Manon Zummeren - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer eens een juf zijn

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

30 Oktober 2012 | Brazilië, São Paulo

Hoi lieve mensen!

Hoe is het met jullie allemaal? Hopelijk gaat het allemaal goed! Met ons gaat het ook allemaal goed:). En met onze klusjesman ook, want elke keer als hij ons ziet zegt hij dat zijn hart ontploft omdat we zo mooi zijn haha! Grapjes! En eindelijk kon ik weer even juf zijn. We zijn namelijk begonnen met het geven van Engelse lessen. We zijn twee dagen bezig geweest met de voorbereidingen maar dan heb je ook wat. We hebben twister gemaakt, een soort memory en werkbladen. Het gaat de eerste les over het menselijk lichaam bij de kleintjes, bij de groten ook en daarnaast laten we hen ook het liedje ´hello goodbye´ horen en leren we ze de kleuren van twister. We gaan ook met alle kinderen hoofd schouders knie en teen doen in het Engels.

De dag zelf; we hadden een strak tijdschema gemaakt met 6 groepjes. we wilden om half 10 beginnen maar toen kwamen we er om 9.15 achter dat er een goochelaar was voor de kinderen, gevolgd door een koffietafel. De eerste twee groepen konden we dus al niet doen en ´s middags zou er misschien nog een feest zijn...Wij waren dus lekker chaggie want er was ons niks verteld. We besloten om de dag af te lassen. Later kregen we te horen dat er toch geen feest was --> of we toch de lessen wilden geven vandaag. Dus zijn we om 1 uur begonnen en zo hebben we tot 6 uur lesgegeven en ´s avonds nog een groepje. En raad is, de kinderen vonden het geweldig! Er waren een paar kinderen die afhaakten, maar degenen die de les volgden waren heel enthousiast. 4 kinderen wilden zelfs twee keer de les volgen! We gaan het voortaan niet meer op zaterdag doen maar op woensdagavond en donderdagavond. Dus we zijn nu alweer creatief bezig met het maken van een bordspel voor de volgende les.

Vrijdag wilden we een film gaan kijken maar dat is niet helemaal volgens plan gegaan dus nu houden we zaterdagavond een filmavond voor de ouderen met de film burlesque! Verder hebben we veel meegeholpen in het naaiatelier want het is echt veel te veel werk! Hopelijk krijgen we alles op tijd af maar vraag het me af...

Zondag zijn we een dagje weggeweest. We zijn naar Kelly gegaan, die kennen we van een feest hier op Sitio Agar. Ik ga waarschijnlijk ook met haar een trip maken. Het was heel leuk. We zijn naar een park geweest en we zijn naar de bossen geweest waar we apen hebben gespot! en we zijn ook nog bij haar thuis geweest: super groot! en haar moeder had heel uitgebreid en heerlijk voor ons gekookt. leek op de bonensoep van Angelo haha. En ´s avonds zijn we weer naar huis gebracht. Wat een regen! in de avond was ik Casa Ismael. Ik was bij drie kinderen die wakker waren geworden van nare dromen en die daardoor helemaal nat waren van het zweet: zielig. maar toen ze allemaal bijna sliepen knalde het heel hard van het onweer! Ik heb nog nooit zo´n bange kinderen gezien! van een kind werd ik zelf bijna bang, die keek zo angstig en die vloog op mij af. het andere kind heb ik in mijn armen vastgehouden en die is zo in slaap gevallen onder het genot van mijn zang. Het heeft ruim een uur geduurd voordat ze allemaal sliepen.

Vrijdag is iedereen vrij en dan willen we de hele dag spellen met ze gaan doen. spellen van minute to win it en hele actieve spellen. dus als er nog tips of aanraders zijn (voor spellen met weinig materiaal) dan laat het gerust weten:)

Zorg weer goed voor jullie zelf, doen wij ook en dan geef ik jullie als laatste nog een dikke knuffel en kus!

  • 30 Oktober 2012 - 21:38

    Henri:

    Hoi Manon,
    Wat heb je weer een hoop meegemaakt. Dat lesgeven zal wel weer veel voldoening geven. Zo te horen heb je ook een aantal gemotiveerde leerlingen. Met de kinderen naar bed doen lijk je al een echt moedertje. Ik heb vandaag weer de winterbanden op de auto laten leggen. Zoiets zul je in Brazilië waarschijnlijk niet nodig hebben. Veel succes weer verder Manon en groetjes!

  • 31 Oktober 2012 - 09:20

    Larissa:

    Hee meis, ik heb je geweldige verhaal weer gelezen! Wat ben je toch ongelofelijk goed voor die kinderen denk ik!!! Ze mogen van geluk spreken dat er zulke lieve meiden zijn om ze te helpen met alles en om ze in slaap te zingen! Zo te horen hebben jullie het nog steeds heerlijk naar jullie zin en ja er zijn altijd wel tegenslagen maar daar kom je wel weer overheen! Kijk toch eens wat jullie daar allemaal voor moois doen, super hoor! Fijn dat je ook weer lekker je eigen ding kan doen, namelijk lesgeven. Ik geloof zeker dat ze het leuk vinden als jij/jullie lesgeven! Dat doe je ook met liefde, dus dat zal wel overkomen! Nou meiden geniet nog weer volop en ik zou zeggen ga zo door met het geweldige werk dat jullie daar leveren!

    Dikke knuffel en kus!

  • 31 Oktober 2012 - 13:55

    Manon:

    Dankjewel lieve papa en lief zusje. wat bof ik toch met zo´n geweldige familie!
    Hele dikke kus en knuffel van mij en fien

  • 04 November 2012 - 15:59

    Vincent:

    Hey Larissa, Ik heb je verhaal gelezen hoor. Goed bezig. Lees wel dat
    goede communicatie niet alleen een Nederlands probleem is :)) Groetjes, Vincent

  • 04 November 2012 - 23:04

    Manon:

    Hey Vincent. wat is mijn naam ook alweer haha? larissa zit gewoon in Nederland hoor haha. Maar bedankt voor je reactie! Leuk dat je mijn verhaal hebt gelezen! X

  • 05 November 2012 - 16:41

    Karin (senna):

    Hoi Manon, wat een geweldig werk verrichten jullie daar. Je mag trots zijn op jezelf hoor.
    Het is erg leuk om je reisverslagen te lezen. Geniet er maar lekker van. Groet Karin

  • 06 November 2012 - 01:32

    Manon:

    Dankjewel Karin! hele lieve reactie! we gaan zeker nog door met genieten haha en straks ook nog lekker rondreizen! Groetjes terug!!

  • 07 November 2012 - 22:02

    Elodie:

    Waarom heeft waarbenjij.nu geen 'vind ik leuk'-knop? Hoe dan ook: 'VIND IK LEUK'


  • 09 November 2012 - 20:48

    Gijs:

    Heej Manon,

    Leuke verhalen die ik lees hoor, krijg zelf zin om ergens naartoe te gaan zo! Leuk dat het zo klikt met de kinderen! Ga zo door, hulde, tot snel, enzovoorts!

    Groetjes,

    Gijs

  • 12 November 2012 - 12:22

    Manon:

    Hey Gijs!
    Dankjewel voor je reactie! Hoe is het met jou? Ik heb het hier goed naar mijn zin ja.
    Tot snel! Groetjes!

  • 15 November 2012 - 07:08

    Marleen Post:

    Hoi Manon,

    Eindelijk ......vanmorgen bedacht ik opeeens ik ga een kijken of ik jouw kan volgen via google en ja hoor het is me gelukt. Geweldig om zo jouw verslagen te lezen en de foto's te kunnen bekijken.
    Super dat het zo goed met je gaat.
    Geniet van je werk en ik blijf je volgen.

    Véél liefs en groetjes,

    Marleen ( die uit de kleutergroep van de Korenaar)

  • 15 November 2012 - 20:23

    Manon:

    Hey Marleen,

    Wat superleuk dat ik wat van je hoor! Ja het gaat zeker goed met me. kei leuk dat je me volgt! Doe maar de groetjes van me aan iedereen, denk nog vaak terug aan de Korenaar.

    Veel liefs terug! Manon

  • 20 November 2012 - 15:37

    Anneke:

    Hi Manon & Fien!
    Wat mooi om jullie verhalen, wat ervaren jullie een boel mooie dingen daar in Brazilie! Geniet er van en rustig aan he! :)
    Liefs, Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zit nu samen mijn tweelingzus Larissa weer voor drie maanden oop Sitio Agar, een prachtig project in Brazilië!

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 19482

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 01 Februari 2012

Vrijwilligerswerk Brazilië

Landen bezocht: